WARHAMMER 40.000 MAP CAMPAIGN - SUMMER 2019

BartV.

Re: WARHAMMER 40.000 MAP CAMPAIGN - SUMMER 2019

Postby BartV. » 27/09/2019 10:19

Territory 11: deep strike
Attacker: Slaanesh Daemons & orks
Defender: Necrons
Slaanesh Daemons & ork victory

Dis time Squighunta had a most kunning plan. He teleported Grishnak's warband deep into the necron territory behind their lines. The weirdboyz were certain: there was some power gubbinz of the necrons. If da boyz could destroy da orks could maybe have a chance of victory. The snakebite warboss followed the battle through the immages displayed on the Slaaneshi mirror.

"Grishnak knew he had to take the central location of the battlefield where a mayor power core of the necrons was located. A huge number of gretchin, a horde of boyz accompanied grishnak in his push foreward. A huge mob of boyz was teleported by a weirdboy before the necron lines and locked them in combat, forcing the necron warlord to use his tellyporty gubbinz (veil of darkness) prematurely. The full force of the necrons -consisting of no less then 40 necron immortals armed with tesla opened fire and anihalated the ork warriors who were now cought in the open.

A weirdboy teleported a second wave of ork boyz in though and the ladz repeated their kunning manouevre. This time the necrons responded by charging all their immortals and lead-robots in the fray. The orks continued bringing extra reinforcements to the backfield as strategic reserves. The necron also brought their reserves to the battlefield but they were unable to stem the green tide. The power core was still firm in the grasp of Grishnak and a huge amount of gretchin. His second in command retreated to the orkish reinforcements to lead the second charge. The main line of necrons were bogged down in close combat by the killa kanz and the remaining ork boyz from the first push.

The overlord leading the warriors charged Grishnak's second in command and the warboss thougness saved his life against the mighty voidreaper (Snakebite feel no pain save). The retaliation with da killa klaw was brutal and ended the existance of the proud necron leader.

Finally Grishnak dropped his bomb full of squigly beasts (Broggs buzzbomb) in the power core of the necrons in the centre of the battlefield. The power of the necron army was turned down and they were turned into lifeless husks (Het verschil in punten was te groot en Wim conceded the game)."

The images faded on the mirror. Squighunta smiled and started preparations for his final all or nothing push to secure victory.
Last edited by BartV. on 12/10/2019 23:08, edited 1 time in total.

WimC

Postby WimC » 30/09/2019 07:48

@Bart en @Xeno
Ik kan op donderdag en/of op vrijdag onze laatste battle spelen. Laat je iets weten aub?
Grtn
40k Dark Angels, Chaos Space Marines (en neen, dat is NIET hetzelfde! ;) ) en Necrons
En daarnaast: D&D roleplay, Warhammer Ancient Battles (intussen lang geleden) en boardgames allerhande.

Xeno

Postby Xeno » 30/09/2019 11:02

@Bart en @Xeno
Ik kan op donderdag en/of op vrijdag onze laatste battle spelen. Laat je iets weten aub?
Grtn
Op donderdag zou ik wel kunnen :)
Warhammer 40,000: Saim-Hann Aeldari
Drukhari Wych Cult (work in progress...)

BartV.

Postby BartV. » 30/09/2019 15:36

@Bart en @Xeno
Grtn
Ik kan eventueel wel op vrijdag. Als twee avonden op rij een beetje veel is, laat me dan iets weten zodat we een andere datum kunnen vastleggen. :)

WimC

Postby WimC » 30/09/2019 16:34

Ok. 1500 ptn, ik ben daar tss 19u30 en 20u.
40k Dark Angels, Chaos Space Marines (en neen, dat is NIET hetzelfde! ;) ) en Necrons
En daarnaast: D&D roleplay, Warhammer Ancient Battles (intussen lang geleden) en boardgames allerhande.

WimC

Postby WimC » 30/09/2019 16:38

Ik kan eventueel wel op vrijdag. Als twee avonden op rij een beetje veel is, laat me dan iets weten zodat we een andere datum kunnen vastleggen. :)
Ik kan deze week beide avonden.
Zelfde ptn en timing als tg Xeno = ok?

Xeno

Postby Xeno » 30/09/2019 19:48

Ok. 1500 ptn, ik ben daar tss 19u30 en 20u.
Deal! :D

BartV.

Postby BartV. » 01/10/2019 17:26

Ik kan deze week beide avonden.
Zelfde ptn en timing als tg Xeno = ok?
Top. Tot vrijdag! :D

Veerle

Postby Veerle » 03/10/2019 08:54

De Necrons vallen 16 (Imperium) aan: random Crucible of War missie, Deep Strike scenario
Rescue missie

Belisarius Cawl voelde een storing in de datastroom en op een magenta beveiligd gedeelte waar de troepenverdeling van het gehele strijdmacht in opgesomd werd. Onmiddellijk schakelde hij 83,61% van zijn denkvermogen om, en vond na enkele seconden de oorzaak.
Er was een data-dief deze gegevens aan het doorzoeken. Dit data lek moest dicht! Hij begon een gevecht in data-incriptie en kraakcodes, de overige 16,39% waarschuwde de Angelus Gladius. Aangezien ze een successor chapter zijn van de Raven Guard was dit logisch de juiste keuze.
Captain Jean-Baptiste van het vierde broederschap stuurde zijn mannen er op uit om de datadief te vinden. Interssessor squads verspreiden zich over de gehele sector, zoekend, maar wat ze vonden kwam even onverwacht voor de marines als voor de Necrons (alarm afgegaan op beurt 1).
De xenos waren net zeer voorzichtig de tafel opgekomen toen (na het alarm) het gehele leger van de marines kwam opdagen. Het leek er op dat de Necrons in een val waren gelopen. Door de grote afstand tussen beide, was er gering vuur. Toen verscheen de rest van het necron leger. De wraiths schoten naar voren, dwars door de gebouwen, en recht op de data-dief af. (De eerste worp was een 6) Nu leek het er op dat de marines in de val waren gelokt.
De necrons begonnen systematisch alle sentrys neer te schieten en de destroyers vernietigde de bikes. De marines rukte al vurend op en de wraiths verdwenen onder een hagel van kogels. De data-dief afschermend met hun lichamen kon de dief en slechts 1 wraith de eigen linie bereiken, maar de waardevolle info was bijna buiten bereik van de marines. De necrons begonnen terug te trekken, onder een dekkend vuur dat alles levend in hun directe buurt vernietigde. Jean-Baptiste zag dit alles gebeuren en een grijns omtrok zijn lippen. "Zwaard van gerechtigheid, vuur op deze coördinaten." 3 Seconden later was er een verblindende flits en hels lawaai en van de Necons was er niets meer terug te vinden. (orbital bombardment dode de spion)

Xeno

Postby Xeno » 05/10/2019 09:52

@alle deelnemers: ik heb voor alle zekerheid de punten nog ‘s opgeteld, afgaande op de battle reports die in deze topic staan. Er is rekening gehouden met battle reports die te laat of helemaal niet gepost werden, of al in de tekst duidelijk maken dat ze over ‘n draw gaan (zo is er 1). De conclusie is dat ik aan de Necrons abusievelijk 2 punten onthouden had. Is nu gecorrigeerd in tekst en kaart. Mijn excuses!

@Bart, Tom, Wim en Sergey: wat betekent dit?

Als Bart gisteren de laatste battle van deze beurt gewonnen heeft, komen hij en Tom uit op 'n totaal van 20 punten, incl. bonuspunten (geen, aangezien ze dan 7 territoria zouden hebben), en Wim en Sergey OOK op 'n totaal van 20 punten, incl. bonuspunten (2, aangezien ze dan 9 territoria zouden hebben). In dit geval zouden jullie nog 'n beslissende battle moeten spelen om te bepalen wie deze campaign wint (zie campaign regels)!

Als Wim gisteren de laatste battle van deze beurt gewonnen heeft, komen hij en Sergey uit op 'n totaal van 23 punten, incl. bonuspunten (3, aangezien ze dan 10 territoria zouden hebben), en Bart en Tom op 'n totaal van 18 punten, incl. bonuspunten (geen, aangezien ze dan 6 territoria zouden hebben). In dit geval zouden Wim en Sergey deze campaign winnen!