WARHAMMER 40.000 MAP CAMPAIGN - SUMMER 2019

BartV.

Re: WARHAMMER 40.000 MAP CAMPAIGN - SUMMER 2019

Postby BartV. » 02/09/2019 00:24

Gebied: C
Cautious advance
Orks and Slaanesh daemons vs Imperium
Ork victory

Following the imperial victory next to the central city between the orkish and imperial positions, the garrison of Sisters of battle wanted to break through and join the victorious Space wolves. A kunning orkish ambush would test the strength of their faith.

The sisters of battle deployed themselves in a column. The dominion squads in their transports scouted ahead while the retributors positioned themselves on elevated ruins to provide covering fire with their heavy bolters. the rearguard consisted of two exorcists. The foot soldiers of the ecclesiarchy devided themselves up in small patrols of five women to screen the column.

"WAAAAGGH!!!" bellowed out of more then hundred orks and the battalion of sisters was assaulted from two lines at once. A large unit of boyz materialised before the vanguard of dominion transports (da jump). The greenskin horde charged with a momentum (12' deployment tussen orks en sisters langs elke kant met move + advance + charge + pile in + consolidate) so powerful that even the exorcists and the retributors were locked in close combat. Despite the heavy flamers on their transports, some dominion squads were boxed down in their transports.

Since most of the army of the imperium was locked in combat, their ability tho shoot was heavily limited. They could destroy a large unit of goblins and a killa kan but the remaining battle consisted of brutal close combat. The power armour of the sisters of battle bought the human force some time and the litanies of a ministorum priest urged the faithful to fight harder and although quite a number of orks fell, more orks took their place.

As the melee evolved the transports of the dominion vanguard were destroyed one after another. Even the intervention of a callidus assassin could not turn the tide. Almost all units of the ecclesiarchy were pinned down in close combat while a new large unit of boyz blocked (the unstoppable green tide) the only escape route...

Victory was definitively beyond the reach of the female defenders of mankind.

Minisnatcher

Postby Minisnatcher » 02/09/2019 12:14

mannen, vergeet niet dat het 8 september club dag is. probeer daar zoveel mogelijk battles te plannen en laat me weten hoeveel tafels ik moet voorzien in het topic van de club dag, want ik ga zaterdag klaar zetten zodat ik voor jullie ook tafels kan reserveren :)

viewtopic.php?f=3&t=727
Warhammer Age of Sigmar: Aelfs / Skaven /Blades of Khorne /Tzeentch Daemons/ Slaves to darkness/ GA Chaos
Warhammer 40,000: World Eaters
Shadow War: Chaos Space Marines
Bushido: Temple of Ro-Kan & Cult of Yurei

WimC

Postby WimC » 03/09/2019 16:57

PS: zoals voorzien in de campaign regels, hebben we tot eind deze week om de ontbrekende battle reports te posten (ik moet er ook nog 2!), zoniet zullen ze tellen als draws, don't forget...
Heb ik nu juist begrepen dat er (nog steeds) een aantal battle reports ontbreken en dat die nu geteld worden als draws? Welk effect heeft dat op de punten? En vooral: op de kaart? Want daardoor zouden startsituatie (en dus orders!) voor beurt 3 kunnen verschillen!
40k Dark Angels, Chaos Space Marines (en neen, dat is NIET hetzelfde! ;) ) en Necrons
En daarnaast: D&D roleplay, Warhammer Ancient Battles (intussen lang geleden) en boardgames allerhande.

Veerle

Postby Veerle » 03/09/2019 18:53

Kris en Fons kunnen op vrijdag en zondag spelen deze week. Als iemand het ziet zitten, laat het maar weten ;)

Xeno

Postby Xeno » 03/09/2019 19:59

PS: zoals voorzien in de campaign regels, hebben we tot eind deze week om de ontbrekende battle reports te posten (ik moet er ook nog 2!), zoniet zullen ze tellen als draws, don't forget...
Heb ik nu juist begrepen dat er (nog steeds) een aantal battle reports ontbreken en dat die nu geteld worden als draws? Welk effect heeft dat op de punten? En vooral: op de kaart? Want daardoor zouden startsituatie (en dus orders!) voor beurt 3 kunnen verschillen!
Dat heeft u juist begrepen. Voor ‘n draw krijgt elke betrokken alliantie 1 punt, ipv 2, 3 of 4 punten (afhankelijk van ‘t scenario) voor de winnaar. En dat betekent ook dat de territoria waar op gespeeld werd, in ‘t bezit blijven van de verdedigers. Dat kan ook gevolgen hebben voor de scenarios deze beurt. Kaart is nog niet aangepast omdat ‘t Imperium wegens omstandigheden nog geen aanvallen heeft gepost.
Warhammer 40,000: Saim-Hann Aeldari
Drukhari Wych Cult (work in progress...)

Xeno

Postby Xeno » 03/09/2019 20:01

Kris en Fons kunnen op vrijdag en zondag spelen deze week. Als iemand het ziet zitten, laat het maar weten ;)
Mag ik hieruit concluderen dat jullie deze beurt enkel gaan verdedigen, of gaan jullie ook aanvallen?

Xeno

Postby Xeno » 03/09/2019 20:44

@alle deelnemers: ik heb de kaart toch maar aangepast, anders kan ik er niet meer aan uit. Er is hierbij rekening gehouden met 't feit dat sommige battle reports van de vorige beurt niet -of na 't verstrijken van de deadline- zijn gepost. De punten zijn ook aangepast.

WimC

Postby WimC » 03/09/2019 21:37

@alle deelnemers: ik heb de kaart toch maar aangepast, anders kan ik er niet meer aan uit. Er is hierbij rekening gehouden met 't feit dat sommige battle reports van de vorige beurt niet -of na 't verstrijken van de deadline- zijn gepost. De punten zijn ook aangepast.
Gezien de aanpassing van de kaart en kwestie van eens te gokken (Necrons zijn geen machines!): we vallen Imperium aan in 16 (deep strike) i.p.v. in 2.
40k Dark Angels, Chaos Space Marines (en neen, dat is NIET hetzelfde! ;) ) en Necrons
En daarnaast: D&D roleplay, Warhammer Ancient Battles (intussen lang geleden) en boardgames allerhande.

Xeno

Postby Xeno » 04/09/2019 11:52

Gezien de aanpassing van de kaart en kwestie van eens te gokken (Necrons zijn geen machines!): we vallen Imperium aan in 16 (deep strike) i.p.v. in 2.
Is genoteerd. Ik zal de kaart vanavond wederom aanpassen.

WimC

Postby WimC » 04/09/2019 12:20

Ik kan battle spelen op zondag.
Gezien “deep strike” stel ik voor: ik met 1500ptn Necrons, Kris/Fons met 1650ptn empire. Ik kan er rond 13u zijn.